Feedback geven op tussenproducten vierde ontwikkelsessie Curriculum.nu 1811920-1-2019 01:00:3514htmlFalseaspxDe vierde consultatiefase is geopend. In december 2018 zijn op basis van de grote opdrachten kennis en vaardigheden benoemd. Geef hieronder jouw input aan de ontwikkelteams. Zij gebruiken deze input om de bouwstenen in februari af te ronden.Nieuwspagina
Meertaligheid in de klas5263720-1-2019 01:02:5920htmlFalseaspxWil je meer doen met meertaligheid in de klas? Samen met leraren ontwikkelden we 16 lesactiviteiten. Op een concrete manier zie je hoe je als leraar meertaligheid gebruikt in de lespraktijk. Nieuwspagina
Bezoek ons tijdens de NOT 2019587120-1-2019 01:00:35124htmlFalseaspxDe NOT 2019: vijf dagen inspiratie, de nieuwste trends en ontwikkelingen op onderwijsgebied. Daar ontbreekt vanzelfsprekend ook SLO niet. In hal 3, standnr. A028 gaan we graag met u in gesprek over curriculumontwikkeling in de school. Nieuwspagina
Nieuw: Begrijpend lezen - wat is dat? 2364820-1-2019 01:02:591029htmlFalseaspxBondige publicatie die beschrijft wat begrijpend lezen eigenlijk inhoudt. Welke componenten spelen een rol in het proces van begrijpend lezen en op welke componenten moet het onderwijs zich vooral richten? Nieuwspagina
Redeneren en formuleren bij de vakken1302220-1-2019 01:02:59613htmlFalseaspx​In augustus verschenen vijf publicaties over redeneren en formuleren bij de vakken. Ze bieden leraren handvatten bij het onderwijzen van de taal van hun eigen schoolvak. Voor alle leerlingen is de taal van een schoolvak namelijk een nieuwe taal.Nieuwspagina
In gesprek met Jim Cummins in Utrecht1816920-1-2019 01:02:59251htmlFalseaspxOp 24 april 2018 gaf Jim Cummins in Utrecht een presentatie over onderwijs aan meertalige leerlingen.Nieuwspagina
Praat mee over bouwstenen voor een nieuw curriculum! 4370220-1-2019 01:02:59551htmlFalseaspxDit jaar buigen 125 leraren, 18 schoolleiders en ruim 80 scholen zich over de vraag wat leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs moeten kennen en kunnen. Wil je meedenken en reflecteren op de tussenresultaten van de ontwikkelteams? Dat kan! Nieuwspagina
Verschenen: Tijdschrift Taal nr 123268420-1-2019 01:02:5978htmlFalseaspxNummer 12 van Tijdschrift Taal is onlangs verschenen. Hierin aandacht voor inhoud en didactiek van begrijpend lezen, het nut van grammaticalessen, de magie van het verhaal en nog veel meer!Nieuwspagina
Verschenen: Vakspecifieke Trendanalyse Nederlands 20173336920-1-2019 01:02:59305htmlFalseaspxVoor het schoolvak Nederlands voert SLO periodiek een trendanalyse uit. In 2015 verscheen de eerste trendanalyse van het schoolvak Nederlands. Nu is de herziene versie van 2017 verschenen.Nieuwspagina
Verschenen: Tijdschrift Taal nr 11!5456820-1-2019 01:02:593htmlFalseaspxIn nummer 11 aandacht voor meertaligheid, executieve functies bij beginnende geletterdheid, de bibliotheek op school, de samenhang tussen taal- en rekenonderwijs en nog veel meer! Nieuwspagina