Lopende projecten

 

Sector
  • Basisonderwijs
  • Po
  • Pabo
  • Speciaal basisonderwijs
Vakgebied
  • Nederlands
Vakinhoud
  • Gesprekken
  • Schrijfvaardigheid
  • Reflecteren en evalueren
  • Mondelinge taalvaardigheid
  • Vakoverstijgende inhouden en vaardigheden
Leerplankundig thema
  • Vakvernieuwing & vakdidactiek
  • Digitale beelden gebruiken
  • Gebruik van (ict-)hulpmiddelen
  • Leermiddelen en ICT
  • Samenhang
  • Vakintegratie
Vakspecifiek thema
  • Taalgericht vakonderwijs
  • Geletterdheid

Vakken in samenhang. Een digi(bord)boek voor samenhang tussen kunstzinnige oriëntatie, taal en wereldoriëntatie

23-1-2015
Roozen, I., Oosterloo, A., & Klein Tank, M. (2011). Vakken in samenhang. Een digi(bord)boek voor samenhang tussen kunstzinnige oriëntatie, taal en wereldoriëntatie. Enschede: SLO.
Vakken in samenhang is geschikt voor schoolteams in het primair onderwijs die – met name in de midden- en bovenbouw – voor de vakgebieden kunstzinnige oriëntatie, taal en wereldoriëntatie gebruik willen maken van de mogelijkheden van een digi(bord)boek. De publicatie geeft handreikingen aan groepsleraren, coördinatoren en directeuren waarmee zij:
  • keuzes kunnen maken om te werken aan samenhang tussen de leergebieden kunstzinnige  oriëntatie, taal en wereldoriëntatie;
  • aandacht kunnen besteden aan omgevingsgericht cultuuronderwijs binnen zelf gekozen thema's;
  • relaties kunnen leggen tussen een gekozen thema en kerndoelen, tussendoelen  en leerlijnen (tule) en de referentieniveaus voor taal;
  • met behulp van een digi(bord)boek de mogelijkheden van het digitale  schoolbord kunnen benutten om samenhang tussen vakken te bevorderen.
 
Contactpersoon