Lopende projecten

 

Sector
  • Po
  • Basisonderwijs
  • Pabo
Vakgebied
  • Nederlands
Leerplankundig thema
  • Betekenisvol leren
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Professionalisering
  • Taalbeleid
  • Vakintegratie
Vakspecifiek thema
  • Interactief Taalonderwijs

Taalgebruik in de klas,, als basis voor kennisconstructie. Lectorale rede

23-1-2015
Berenst, J. (2012). Taalgebruik in de klas, als basis voor kennisconstructie. Lectorale rede. Leeuwarden: NHL Hogeschool.
In deze publicatie wordt een onderzoek beschreven naar de samenhang tussen het taalgebruik van leerlingen en leerkrachten en de leerresultaten van kinderen op de basisschool. Het lectoraat wil hiermee bijdragen aan de versterking van de taalvaardigheid van kinderen en aan het verbeteren van de leerresultaten in ge├»ntegreerd taal- en wereldori├źntatieonderwijs. Het praktijkonderzoek richt zich op het optimaliseren van manieren waarop kennisconstructie plaatsvindt in interactie en in lees- en schrijfactiviteiten.