Sector Po Basisonderwijs Pabo Vakgebied Nederlands Leerplankundig thema Betekenisvol leren Onderzoekend en ontwerpend leren Professionalisering Taalbeleid Vakintegratie Vakspecifiek thema Interactief Taalonderwijs Taalgebruik in de klas,, als basis voor kennisconstructie. Lectorale rede 23-1-2015 APA-notatieBerenst, J. (2012). Taalgebruik in de klas, als basis voor kennisconstructie. Lectorale rede. Leeuwarden: NHL Hogeschool. Samenvatting In deze publicatie wordt een onderzoek beschreven naar de samenhang tussen het taalgebruik van leerlingen en leerkrachten en de leerresultaten van kinderen op de basisschool. Het lectoraat wil hiermee bijdragen aan de versterking van de taalvaardigheid van kinderen en aan het verbeteren van de leerresultaten in geïntegreerd taal- en wereldoriëntatieonderwijs. Het praktijkonderzoek richt zich op het optimaliseren van manieren waarop kennisconstructie plaatsvindt in interactie en in lees- en schrijfactiviteiten. Contactpersoon Joanneke Prenger Download Taalgebruik in de klas, als basis voor kenniscontructie