Lopende projecten

 

Sector
  • Po
  • Vo
Vakgebied
  • Nederlands
Vakinhoud
  • Schrijfvaardigheid
Leerplankundig thema
  • Betekenisvol leren
  • Vakdidactiek
  • Onderzoek / Evaluatie
Vakspecifiek thema
  • Geletterdheid

Schrijf voor de lezer. Over de effecten van lezersgericht (her)schrijven op de kwaliteit van instructieve teksten

6-2-2015
Evers-Vermeul, J., & Bergh, H. van den. (2009). Schrijf voor de lezer. Over de effecten van lezersgericht (her)schrijven op de kwaliteit van instructieve teksten. Levende Talen Magazine, 10 (2), 14-23.
Schrijf voor de lezer doet verslag van een onderzoek naar schrijfvaardigheid waarbij leerlingen via filmopnames konden observeren hoe de lezer met hun instructieve tekst aan de slag gaat. Daarbij werd gekeken wat de invloed van het type schrijfopdrachten was op het schrijfplezier, het herschrijven en de kwaliteit van het product.
Contactpersoon