Lopende projecten

 

Sector
  • Basisonderwijs
  • Po
  • Vo
Vakgebied
  • Nederlands
Vakinhoud
  • Schrijfvaardigheid
  • Leesvaardigheid
  • Taalbeschouwing
  • Technisch lezen
  • Taalverzorging
Leerplankundig thema
  • Doorlopende leerlijnen
  • Differentiatie
  • Handreiking
  • Vakdidactiek
Vakspecifiek thema
  • Geletterdheid

Handboek lees- en schrijfdidactiek. Functionele geletterdheid in basis- en voortgezet onderwijs

6-2-2015
Verhoeven, L. (red). (1992). Handboek lees- en schrijfdidactiek. Functionele geletterdheid in basis- en voortgezet onderwijs. Amsterdam/Lisse: Swets & Zetlinger.
ISBN

9789026511912.

Het Handboek lees- en schrijfdidactiek behandelt recente ontwikkelingen op het gebied van leesdidactiek en schrijfdidactiek met als hoofdonderwerp functionele geletterdheid en er worden onderzoeksresultaten getoond. Het handboek richt zich op op het basis- en voortgezetonderwijs. Met behulp van praktijkervaringen worden verschillende onderwerpen besproken binnen de domeinen leesvaardigheid en taalvaardigheid, namelijk: diverse vormen van leesonderwijs (o.a. technisch lezen) en schrijfonderwijs, zoals: computergestuurd leesonderwijs, stelonderwijs, onderwijs in argumenteren en leesbevordering. Ook is er aandacht voor evaluatie van onderwijsleerprocessen, differentiatie en leesproblemen.
 
Contactpersoon