Lopende projecten

 

Sector
  • Basisonderwijs
  • Po
  • Speciaal basisonderwijs
  • Pabo
Vakgebied
  • Nederlands
Vakinhoud
  • Schrijfvaardigheid
  • Literatuur/Fictie
Leerplankundig thema
  • Curriculum
  • Exemplarisch lesmateriaal
  • Leerlingenmateriaal
  • Leermiddelen en ICT
  • Vakdidactiek
Vakspecifiek thema
  • Geletterdheid
  • Genredidactiek
  • Samenhang lezen schrijven

Denken met je vingers. Schrijven in het Verhalen-atelier

30-1-2015
Kouwenberg, B., & Hoogeveen, M. (2007). Denken met je vingers. Schrijven in het verhalen-atelier. Leidschendam: Biblion.
ISBN

9789054836773

In Denken met je vingers wordt een didactische aanpak voor procesgericht  schrijfonderwijs geïntegreerd met leesbevordering en ICT beschreven en uitgewerkt in de vorm van concreet les- en leerlingmateriaal. De publicatie besluit met een hoofdstuk waarin de schrijfontwikkeling van leerlingen gedemonstreerd wordt aan de hand van leerling teksten.
Contactpersoon